Креативност

Иновативност

Оригиналност

Имагинација

 

Биди новинар за „Медиум“

Испрати ни го твојот текст на medium@medium.edu.mk и ние ќе го објавиме :)

Испрати

Јас мислам вака

Бојкотот од гледиште на една средношколка

11072143Празни кабинети, полни холови, збир на луѓе од различни класови и генерации, смеа, дружење, размена на ставови. Единство кое зрачи уште од првото зачекорување во училиштата полни љубов и позитивна енергија. Ова за мене е сликата која ја изваја неодамна прогласениот бојкот на наставата. На почетокот се соочувавме со проблеми со организација, нервоза, страв, но со секој поминат ден сето ова поминуваше, дозволувајќи им на позитивните вибрации да ги исполнат средните училишта.

gorazd-srljak1Спортот го поттикнува натпреварувачкиот дух, борбата и ставот цврсто да застанеш по поразот и да се спротивставиш на секој предизвик. Тенисот ме има сменето како човек. Едноставно те учи дека не треба да се предаваш и оптимистички да гледаш на работите во и надовр од теренот. Ова се зборови на Горазд Србљак, ученик во трета година во средното училиште „Алгоритам“ од Скопје.

anke-milerДа се биде дел од специјализираната германска паралелка при скопската гимназија „Георги Димитров“ е привилегија, не само поради извонредната можност да се усоврши германскиот јазик, туку и поради непосредниот контакт со германската култура. Нашата директна врска со Германија е професорката Анке Милер, која уште при првата средба ги руши сите стереотипи за Германците како студени или воздржани луѓе.

Тамара Стевковска, III година, СУГС Гимназија „Јосип Броз Тито“

1-12Знајни и незнајни јунаци се одважија во изминативе недели и покажаа дека март е променлив исто како и средношколската енергија кога ќе ја допреш по нервот за математика. Се разбира „математика на матура“ е само топ темата која ги разбуди средношколците исто како што секој март на крајот сепак завршува со пролет.

Илина Димовска, II-2, СОУ „Кочо Рацин“ - Велес

1-11Екстерно или екстремно? Да, тоа е компјутерското тестирање на средношколците на крајот на учебната година. Тестирање со кое се омаловажува цел професорски кадар, а воедно и сите средношколци. Како? На учениците им се дадени двесте прашања за учење по одреден предмет три дена пред да полагаат екстерно. За време на екстерното, учениците треба да одговорат на триесет прашања по случаен избор и точноста на одговорите на тие триесет прашања треба да биде мерило за знаењето на ученикот во текот на целата година.

Јана Чолаковска, Приватни гимназии „НОВА“

1-10Актуелните протести за високото образование отворија голем број на дебати за природата на самото образование. Што навистина ме заинтригира по овие јавни дебати беше врската помеѓу образованието и знаењето. Многумина од нас знаењето би го поврзале со училиштето, со образованието како институција. Но, за мене како средношколка е вознемирувачки кога образованието веќе не е компатабилно со поимот за знаење.

Александар Соколчевски, II година, СЕТУГС „Михајло Пупин“ - Скопје

1-9Младинскот активизам е индикатор на здавјето на едно општество. Тој активизам покажува колку едно општество е демократско, во која мера ги почитува непишаните етички закони универзални за граѓанските демократски општества во 21-от век. Колку овие вредности се присутни во една генерација која со сите свои претензии и особини еден ден ќе го управува општеството во кое расте и созрева е тема за дискусија.

Весна Нолевска, 2-8, СУГС Гимназија „Никола Карев“

1-8Општеството на иднината треба да биде место на јакнење на социјалните капацитети. Градењето на социјалните мрежи ќе се потпира врз сопствената одговорност и социјалност. Едно модерно и слободно општество зависи од општествениот ангажман на граѓанинот. Таква социјална мрежа претставува семејството. Во негови рамки се пренесуваат социјалните вредности и норми. Но, поради актуелниот начин на живот, улогата на семејството не може да ја покрие потребата од тоа до крај да ја одигра својата улога во социјалната надградба на една индивидуа.

Харис Бачевац, III1, СУГС „Браќа Миладиновци“

1-6Знам дека сега е март и дека е кочан ладно и на никого не му е гајле за глобалното затоплување, но за тоа мора да се зборува со цел некако да ставиме крај на убивањето на нашата планета. Климатските промени се вистински, за нив скоро во потполност се виновни луѓето, а со самото тоа треба да поднесеме одговорност за направеното. Поради тоа сите мораме да сфатиме дека заедно треба да делуваме со цел последиците кои се можни да се случат, навремено да се спречат.

Анастасија Спировска, I-8, СОУ „Перо Наков“ - Куманово

1-5Додека вие занесно ме слушате, јас морам претпазливо да раскажувам. Го помнам првиот ден во ова училиште... Се сеќавам дека барав многу работи, многу пријатели. Но, колку и да се трудев, се чувствував ко да сум архива, неуредена, со многу полици, во која не можев да го најдам она што го барав.

Васко Гичевски, III година, СОУ „Таки Даскало“ - Битола

1-4Училиштата се куќите на иднината. Таму младите се образуваат,воспитуваат,се формираат како личности но што се случува последниве неколку месеци? Училиштата ги претворивме во своедни борбени терени, во училиштата се води битка, битка против некои (не)намерни неправди.

Петар Барлаковски IV-5, СУГС Гиманзија „Раде Јовчевски-Корчагин“ - Скопје

petar-barlakovskiКога првпат ќе го слушнам зборот екстерно, веднаш помислувам на необјективност. Кога втор пат ќе го слушнам зборот екстерно, помислувам на дисфункционално образование. Кога веќе трет пат ќе го слушнам зборот екстерно, не помислувам ништо, туку сфаќам дека „не го бива“.

Душица Петровска, професорка во СУГС „Јосип Броз Тито“

dushica-ristovskaВо атмосфера со накитени улици и излози, полни кафулиња од кои „трешти“ гласна музика и редици граѓани по маркетите се одбележуваат последните 365 дена од оваа година. Кифлички и руска салата, сарма, нешто мрсничко, торта и како што е ред за да биде среќна новата година и водка, виски, вино.

Христина Христовска, 2-3, СУГС „Орце Николов“

hristina-hristovska„Сакам да заминам од тука“ и „Сакам да живеам во странство“ се едни од најупотребуваните реченици на младите во нашава земја. Зарем не е тажно тоа што денес секој гледа да замине од нашава татковина, а во минатото гледале да се изборат за неа?

Султана Јовановска, IV-4,  СОУ,,Јане Сандански” – Струмица

sultana-jovanovskaТи го праќам ова писмо уште од сега за да имаш време да размислиш и да видиш што ќе правиш со моите желби. Првпат ти пишувам, те молам земи ме в предвид.

Миа Петровска 3-7, СУГС „Никола Карев“ - Скопје

mia-petrovskaЧувствувам како тонеме во жива кал и тоа ме прави несреќна, па се колебам дека воопшто постои стабилно копно.Материјализмот ги јаде луѓето од внатре- тие се како скапано јаболко. Убави од надвор,но трули во внатрешноста. Под оклопот на фини луѓе и пријатели се скриле несигурни мали деца кои се трудат се` да направат со пари.Купи си другаре, купи си гардероба, накити се со звања...Но, каде е тука човекот? М?

Марија Пауноска, IV-1, СОУ „Крсте Петков Мисирков“ – Демир Хисар

marija-paunovskaЉубопитноста е тригерот кон подобро утре. Со неа човекот успева да ја извлече науката од своите пори и со неа да отвори нови патишта кон иднината. Слободата на човекот му овозможува душевно и физичи да се пронајде себе си. Да ја пробудиме свеста во нас, да го смениме нашиот менталитет и да го направиме светот поубаво место за живот, клучот е во нас и само од нас зависи.

Никола Ивановски, 4-4 СОУ Гимназија „Гоце Делчев“ - Куманово

diskriminacija-gimnazijalciДо пред некое време да се биде гимназијалец беше чест, затоа што тоа значеше дека ќе си добар ученик и дека ќе си дел од престижно училиште и кадешто ќе стекнеш базично образование со кое ќе зачекориш кон портите на државните универзитети.

Миа Георгиевска, IV-10, СУГС „Јосип Броз Тито“

mia-georgievskaДа учиш во едно од најдобрите средни училишта во Скопје не е ни малку лесно, но да учиш во германската паралелка на вакво училиште е вистинска привилегија. Ние не сме ниту досадните бубалици, ниту најпознатите фаци во Скопје, но сме оние кои ја претставуваат новата генерација на успешност во двете полиња – училиште и приватен живот. Во следните испишани редови сакам да го претставам училишниот живот на ученците од оваа паралелка и да упатам благодарност до сите оние кои секогаш беа тука за нас.

Илија Тоневски III-7, СУГС „Орце Николов“

ilija-tonevskiКлише ли ќе биде да пишувам пак дека нашиот град е исполнет со хулигани и шмизли? Има ли воопшто причина да излегувам од овој шаблон на мејнстримизација? Има ли нешто што остана во нашево Скопје што заслужува да биде пишувано? Имаме ли ние нешто што ќе им раскажуваме на нашите внуци за тоа како било во наше време? Ќе има ли воопшто наше време? Безброј прашања, а ниеден одговор кој ќе го стивне пламенот на љубопитноста.

Оваа веб-страница е изработена со помош на Европската Унија во рамките на проектот Коалиција за медиумска писменост. За објавените содржини е одговорна Високата школа за новинарство и за односи со јавноста и истите нужно не ги одразуваат ставовите на Европската Унија.

Адреса

ULICA
ул. Јуриј Гагарин 17-1/1
GRAD
1000, Скопје
WEB
Република Македонија

Контакт

БРОЈ
02 / 3090 004
МЕЈЛ
medium@medium.edu.mk